روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

روشا و مٍنا مٍنا

1392/6/17 16:02
986 بازدید
اشتراک گذاری

دنیایی پر از شکلک زیبا

روشای مامان از یکسالگی به بعد منوی غذات عوض شد ولی هنوز فرصت نکردم درست کنم و بدم برای چاپ که بزنیم روی در یخچال ولی تصمیم گرفتم  رسپی غذاهات رو به صورت تصویری بزارم تا بعدا فایلش رو درست کنم .

تا یکسالگی طبق برنامه غذایی روی کارت رشدت رفتار میکردم و حتی تا ١٤ ماهگی یک قطره آب نجوشیده بهت ندادم که بخوری ولی بعد از اون دیگه آب معدنی و آب بخچال هم بهت میدم و هنوز نوشابه و چایني ني شكلك و قهوه ني ني شكلك و دلستر  دنیایی پر از شکلک زیبانمیدم پفک و چیبس هم زمانی که میریم پیک نیک برای اینکه خوش گذرونیت تکمیل بشه میدم .شکلات هم تا اونجایی که امکانش باشه نمیدم ولی وقتی زیادی اصرار کنی کوتاه میام. سوسیس و کالباس و ژامبون که به هیچ وجه توی خونمون پیدا نمیشه و همیشه پیتزا و لازانیا رو خودم توی خونه درست میکنم که کاملا بهداشتی و بدون هیچ یک از این مواد غذایی  مضر باشه. قند هم اصلا نخوردی و بهت نمیدیم چون خودمون هم چای رو بدون قند میخوریم.

شکلاتهایی که اینجوری رنگی هستن رو اصلا برات نمیخرم ولی بابا خرید و لبت کاملا رنگی شد به بابایی گفتم دیگه نخره و موقعی که حواست نبود انداختم توی سطل زباله که دیگه نخوری

 شکلک های محدثه

ني ني شكلك

بستنی یا به قول خودت مَنینی که عاشقشی و باید هر روز یدونه بخوری و جاش رو توی خونه میدونی کجاست حتی زمانی که میری خونه بابا جون میری سر وقت فریزر و طلب میکنی

تک خوری بدون نی نی محبوبت اصلا امکان نداره. وقتی کامل صورتش بستنی شد داری با تعجب بهم نشون میدی.

نی نی پس از صرف مَنینی

بلال هم خیلی دوست دای امسال بابا محمد چه بیرون میرفتیم چه توی خونه برامون میخرید

چند هفته پیش که مامان جون خونمون بود با هم رفتیم فروشگاه و برات یه ظرف غذای جدید خریدم موقعی که اومدیم خونه مامان جون گفت روشا ببین چه قدر نی نی داره از اون موقع هر وقت غذا میریزم توش، غذا رو میزنی کنار و نی نی های ظرف رو نشونم میدی

صبحانه

صبحانه هات شامل ( یک روز : نون و پنیر وگردو یک روز : نون سنگک و مربا و کره و یک روز: تخم بلدرچین یا تخم مرغ معمولی و  رسمی که زحمتش رو بابا جون میکشه برامون میاره) توی فصل پرتقال صبحانت رو با آب پرتقال بهت میدم.شکلک های محدثه در ضمن دست مامانم درد نکنه بابت مربای آلبالو .

میان وعده ها و عصرانه

میان وعده هات شامل ( کدوی سرخ شده + سیب زمینی سرخ شده + سمنو + خرما+ موز له شده با کورن فلکس موزی) هر روز یکیش روبهت میدم

عصرانه هم شامل ( نودل با طعم های مختلف به غیر از طعم گوشت گوساله همراه با سس کچاپ و پوره سیب زمینی که با هویج و کدو و کره و سیب زمینی و کمی نمک و زرد چوبه درستش میکنم)

ني ني شكلك

غذای اصلی

غذای اصلی ( پلو ماهیچه که شامل نخود فرنگی + هویج+ کدو +سیب زمینی+ پیاز داغ+ کمی نمک و زرد چوبه و رب و آرد حبوبات و گل ماهیچه  )

آرد حبوبات ( لپه+ عدس+ ماش+ نخود+ لوبیا قرمز+ لوبیا چیتی رو دو روز خیس کردم و مامان جون آسیاب کرد و زحمت بسته بندیش رو کشید و  یک اندازه برای هروعده بسته بندی کرد که اگر من کولیس هم میزاشتم نمیتونستم به این مرتبی بسته بندی کنم)

پلو با گوشت بلدرچین که شامل( فلفل دلمه خورد شده+ قارچ+ پیازچه+ هویج+ کدو +سیب زمینی+ گشنیز و جعفری+ آرد حبوبات + بلدرچین و ادویه جات) زحمت خریدن سبزی و خورد کردن و بسته بندی سبزی هامون رو هم از اول ازدواجم مامان جون میکشه که دستشون خیلی خیلی درد نکنه.

لوبیا پلوی مخصوص( گوشت گوسفند+ آرد حبوبات+ سیب زمینی+ پیاز+ گوجه فرنگی+ نمک+زرد چوبه+رب+لوبیا سبز+قارچ)

غذاهات شامل پلو مرغ و پلو با گوشت تکه ای  و آب پای مرغ که مامان جون میخرن و پاک کرده بهم میدن چون من بدم میاد پاک کنم و سبزیجاتی مثل کرفس و لوبیا سبز و باقالی  هم میشه که فعلا عکسی ازشون در دسترس نیست .  همه غذاهات رو با روغن زیتون یا روغن هسته انگور یا کره درست میکنم و شام هم هر چی که مامانی وبابایی میخورن شما هم میخوری . سعی میکنم تا ٣ سالگی این منوی غذاییت رو ادامه بدم و حتما یک وعده از غذایی که میخوری  غذای مخصوص خودت باشه .ژله و پاستیل و ماست و خیار شور  و پفیلا و گندمک و گوجه فرنگی و دنت با طعم های مختلف هم خیلی دوست داری و حتما در روز میخوری.

میوه  هم همه چی بهت میدم به غیر از خربزه و کیوی و انجیر که انجیر و خربزه رو خیلی کم خوردی ولی سعی میکنم زیاد بهت ندم چون آلرژی زاست.

 عکسهای روشا پس از صرف این غذاهای خوشمزه که یادم رفت بگم کمی هم چاشنی عشق مادری بهش اضافه میکنم .

نوش جونت عزیزم امیدوارم با خوردن مِنا مِنا های خوشمزه، قوی و سالم و سلامت باشی و هیچ موقع مریض نشی36_1_51.gif

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

عمه میترا
18 شهریور 92 8:01
نوش جونت عسلم گوشت بشه بچسبه به رونت دست مامانی درد نکنه اینقدر به فکر سلامتی شماست




مرسی عمه جون .


نرگس مامان باران
18 شهریور 92 19:16
دختر گلم روزت مبارک


ممنون مامی باران قلنبه
مامان بنيتا
18 شهریور 92 23:29
دست مامان مهربون درد نكنه
نوش جونت عزيزم اميدوارم هميشه سلامت وشاد باشي


ممنون عزیزم . ان شا الله بنیتا جونم هم همیشه سالم و سر حال باشه
سمان مامان آرشیدا
19 شهریور 92 2:30
به به چه غذاهای خوشمزه ای.
گشنم شد نصف شبی.
خوش به حال روشا خانم که مامانی انقدر به فکرشه.
دست مامان جون هم درد نکنه که تو همه غذاها یه سهمی داشتن و کلی زحمت کشیدن.

آفرین به دخمل خوش غذا و خوب.
همیشه سالم باشی ایشاللا.

من که خودم تا به حال لب به غذاهای روشا نزدم .از بس هر چی دم دستم باشه میریزم توش خودم بی اشتها میشم ولی بمب انرژی درست میکنم .
واقعا بعد از اینکه پست تکمیل شد و خودم خوندم شرمنده شدم که چه قدر مامانم زحمت کشیده
ان شا الله همه بچه ها سالم و سلامت باشن

ونوسی
19 شهریور 92 8:58
ای جوووونم چه مامان با سلیقه و مهربون و با حوصله ای!خوش به حال روشا کوچولووووو
نوش جووونت فسقلی


ممنون عزیزم لطف داری .آشپزی و دکور غذا جزء علایقمه و خیلی با حوصله انجامشون میدم ولی وقتی پای روشا درمیون باشه دیگه از جون مایه میزارم.
شما هم بفرمایید
مامان ایسان
19 شهریور 92 23:54
افرین به شما اتنا جان
افرین به این دخمل طلا که این همه غذایه خوشمزه رو میخوره تا خستگی مامان در بره
ایسان صبحانه فقط عدسی سوپ تخم مرغ یا میوه میخوره اصلا اهل نون پنیر یا مربا خامه نیست چیکار کنم بخوره
انشاالله همیشه سالم و سلامت باشی


واقعا هیچ چیزی به غیر از با لذت خوردن بچه ها خستگی آدم رو به در نمیبره.
حالا روشا اصلا لب به عدسی و خوراک لوبیا نمیزنه برای همین همه حبوبات رو براش آسیاب کردم که اینجوری بخوره . والا نمیدونم چی کار کنی فرزانه جون آخه روشا از اول عاشق پنیر و خامه بود به زنم به تخته و گوش شیطون کر روشا خیلی بد غذا نیست فقط غذاهای آبکی رو دوست نداره.
مارال - مامان روشا
21 شهریور 92 3:34
عزیز دلم عاشق اون بستنی خوردنتم
جالبه بیش از نیمی از دستورات غذایی روشا ها مثل هم هستش سعی میکنم منم کم کم منوی غذای شاهزاده خانوم رو تغییر بدم
الان این خوشگل خانوم ما چند تا دندون در آورده؟


مرسی خاله جون.
16 تا . 8 تا از بالا و 8 تا از پایین
الهام مامان یسنا
21 شهریور 92 13:52
آتنا جون واقعا آفرین که اینقدر به فکر سلامتی روشا جون هستی و چیزهای مقوی براش درست میکنی. چقدر خوب که روشا هم راحت و بی دردسر میخورده.
آتنا جون شما میذاری روشا خودش غذا بخوره یا خودت بهش میدی؟
بعد همه وعده های غذاش رو کامل میخوره؟ یه سوال دیگه روشا جونم یه موز رو کامل میخوره؟

منم برای یسنا حبوبات رو آسیاب کردم و میریزم تو سوپش.



مرسی عزیزم.
بله من تقریبا از 16 ماهگی گذاشتم روشا خودش غذا بخوره البته توی مهمونی ها برای اینکه خونه صاحبخونه کثیف نشه یا روشاروی لباسش نریزه خودم میدم .بدون دردسر که نه . ماست رو خیلی دوست داره اگر با غذاش ماست بدم همرو راحت و کامل میخوره اگر ماست ندم کمی با بازی و شعر و دنبالش رفتن میخوره.در مورد موز هم بله یه موز رو با کمی پیکوتک یا کورن فلکس له میکنم میدم اگر یکساعت قبلش شیر نخوره باشه کامل میخوره.
مارال - مامان روشا
22 شهریور 92 14:10
باز هم سلام، اول اینکه از ایده ی آرد حبوبات به این فرم که شما درست میکنید خیلی خوشم اومد. دست مامان جون مهربون هم درد نکنه. اما یه سوال وقتی خوشگل خانوم تو غذاش میخوره اصلن نفخ نمیکنه؟؟! اگه نفخ میکنه چیزی بهش میدید برای نفخش یا نه ؟


چون حبوبات پروتئین زیادی داره مخصوصا نخود که برای رشد مو هم خوبه نخود رو زیاد میریزم ولی خب نفخش هم زیاده . در روز روشا چون خرما میخوره نفخ نمیکنه ولی اگر شاهزاده خانوم شما اذیت شد عرق نعنا رو با کمی نبات بهش بدید من این کار رو میکنم البته روشا عرق نعنا خالی هم دوست داره.
مارال - مامان روشا
23 شهریور 92 20:08
راستی یه سوال دیگه:
شما آرد حبوبات رو پخته میکس میکنید یا بعد از خیساندن و آبکشی مخلوطش میکنید؟


همه حبوبات رو خام خیس میکنم و چند باری آبش رو عوض میکنم و بعد میکس میکنم و موقعی که توی غذاش میریزم با غذاش پخته میشه
مریم مامان سلما
30 مهر 92 14:09
دست مامان با سلیقه درد نکنه