روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

روشا یدونه 17 ماهه من+ 13 تا دندون

1392/4/30 16:51
414 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به یدونه خودم که این روزها انقدر منو مشغول کرده که فرصت نمیکنم بیام از شیطنت ها و شیرین کاری هاش براش بنویسم تا وقتی بزرگ شد بخونه و متوجه بشه چه وورجکی بوده

اول از همه که جمعه وارد 18 ماهگی شدی وقتی چهاردهمه هر ماه میرسه برای من حکم مستاجری رو داره که تا آخر ماه میرسه عزا میگیره و میگه وای تا چشم بهم میزنیم میشه آخر ماه ، چون من هم احساس میکنم زود چهاردهه هر ماه میرسه وداری خیلی تند تند بزرگ میشی و فرصت بهمون نمیدی کامل از اون ماهت لذت ببریم چند روز پیش داشتم فیلم هاتو از اولی که بدنیا اومدی نگاه میکردم و دلم ضعف میرفت که واقعا یه روزی انقدر کوچولو بودی و فقط یکجا میخوابیدی و تند تند دست و پا میزدی و کم کم یاد گرفتی با دهنت صدا دربیاری و خیلی کارهای دیگه که الان انجامشون میدی .خیلی ماشا الله زود بزرگ شدی انگار همین دیروز بود که برای اومدنت داشتم آماده میشدم و شبی که میخواستم برم بیمارستان دلتنگ تکون خوردنات بودم و بابا محمد میگفت خب فردا میاد پیشت و من میگفتم نه الان یه لذت دیگه ایی داره . خلاصه که هر ماه داری شیطونتر و باهوشتر و شیرینتر از ماه قبلت میشی . شنبه گذاشتمت پیش مامان جون و رفتم آرایشگاه و بعدش که اومدم با مامان جون رفتیم دیدن مامان دوستم (عاطفه) که از مکه اومده بودن .دائم مامان عاطفه میگفت کاراش مثل خودته ، یعنی خدا یکی رو بهت داده تا نشونت بده چه قدر شر و شیطون بودی، وقتی از کارات براشون میگفتم اوناهم میگفتن خب خودتی دیگه .

دندون نیشت هم از بالا سمت چپ دراومد میگن دراومدن دندون نیش خیلی سخته خدا رو شکر به سلامتی یکیش دراومد و عسلم راحت شد

دندان ١٣ در پایان ١٧ ماهگی و آغاز ١٨ ماهگی

تازگی ها یاد گرفتی خودت از تختت میری بالا ولی پایین اومدنت با جیغ و دادِ که یعنی منو بیارید پایین ( این کارت هم مثل بچگی های خودمه که از پله های خونمون میرفتم بالا )

شرمنده دوستان که مجبوریم عکس روشا رو از این زاویه بزاریم

از صبح که از خواب پا میشی دستمو میگیری که بریم توی اتاقت و روی تختت بازی کنیم

این عکسهات برای چند روز پیش که کلی توپ بازی کردیم

هر موقع میخوای بگی آویز تختتو روشن کنم انقدر محکم میکشی که فکر میکنم این آخرین روزی هست که آویزتو سالم میبینم

فسقلی من ، از کجا میدونی با چونت میتونی توپتو نگه داری

یک روز دیگه ( در حال دالی بازی )

روزی چند بار عروسکهای این دو طبقه اول ویترینت میاد پایین ، دوباره میره سر جاش

کارت های با ما رو که زن عمو سمانه و عمو اسماعیل برای تولدت خریده بودن روزی چند بار باهات تمرین میکنم فعلا میوه ها و سبزی ها و رنگ ها رو کار میکنم چون بقیه کارتها تلفظشون سخته

وقتی یه چیز رو درست میگی و من میگم آفرین ، خودت برای خودت دست میزنی

چیزهایی که یاد گرفتی

به طالبی میگی : بابِلی

آناناس : نانا

موز : مو

انجیر : اَینی

انگور : اَینور

انار:اَینار

پرتقال : پورتا پورتا

نارنگی : نانینی

آبی : آبی

سبز: دَبز

زرد: زَب

نارنجی : نانی

چی و چیه هم جزء کلماتی شده که روزی 100 بار میگی و به بعضی هاشون پاسخ درست میدم و براتتوضیح میدم که چی هست و بعضی وقتها هم که حوصله نداشته باشم میگم مامانی هیچی نیست

راستی برات بگم که خیلی دوست داری مستقلباشی و فرهنگ لغات خودت رو داری ما هرچی تلاش کردیم که بگی آبَه ، تو میگی آپ یا آب . به خوردنی ها و نوشیدنی ها بگی به به ، تو میگی مینی مینی . دوست داری غذاتو خودت بخوری و مامان جون هم چند روز پیش گفت بزار خودش بخوره تا یاد بگیره ، چند بار میریزه ولی بالاخره یاد میگیره بهتر از اینه که بزرگ شد تو غذا بزاری دهنش. منم سعی میکنم غذای سفت رو بزارم خودت بخوری و شما هم اصلا پشیمونم نمیکنی چون بسیار تمیز غذا میخوری فقط بعداز غذا خوردنت خونه نیاز به جارو برقی داره و خودت هم حموم لازم میشی ولی خیلی کیف میکنم که قاشق رو درست توی دهنت میزاری . توی کمتر بچه ایی توی این سن دیدم که بتونه خودش غذا بخوره

آخه تو یدونه ایی اونم برای نمونه ایی

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان بنيتا
18 تیر 92 12:32
عزيزم دندون جديدت مبارك
شيطون بلاي خاله ماشالا كه انقدر باهوشي آتنا جون مامانتون راست ميگن بذار عادت كنه غذاشو خودش بخوره بنيتا هم الان 4 ماهي ميشه كه غذاشو خودش ميخوره
راستي خيلي بهتون سر زدم نميدونم چرا ميزد وبلاگ مسدود ميباشد


مرسی خاله جون .منم خیلی وقته میزارم روشا خودش غذا بخوره البته نه همیشه ولی اکثر اوقات خودش میخوره . شرمنده که نتونستیم در خدمتون باشیم
الهام مامان یسنا
18 تیر 92 17:41
ای جونم که اینقدره شیرین میخندی
آتنا جون ممنون از راهنماییت. ماشالله خیلی خوب یادگرفته و میگه. منم با یسنا خیلی تمرین میکنم ولی به غیر از به به یا بابا و ماما و گاهی اوقات آب هیچی نمیگه.
یه سوال شما به روشا جون شیر پاستوریزه میدی؟


ممنون گلم . زوده حالا برای یسنا میگه ان شاالله مثل من عجول نباش .منم با روشا بیشتر از سنش رفتار میکنم
نه روشا ریفلاکس داره البته الان بهتر شده .دکترش گفت محصولات گاوی چیزی نده حتی شیر خشکش هم مخصوصه ولی الان که بهتر شده آروم آروم دارم کره و پنیر و ماست میدم اگر دیدم مشکلی پیش نیومد شیر رو هم اضافه میکنم. به روشا فعلا شیر خشک کامفورت ببلاک میدم
مامان ایسان
18 تیر 92 17:57
مروارید خوشگلت مبارکم 18 ماهگیت هم مبارک باشه
مامانامون ببین چه دعایی کردن وقتی ما کوچیک بودیم که خدا این اتیش پاره هارو نصیبمون کرده
خوبه اون کارت ها رو پاره نمیکنه مال ایسان با اینکه خیلی ضخیمه من همشو چسب زدم باز
افرین که تو حرف زدنت انقدر پیشرفت میکنی عزیزم
خصوصی هم داری


مرسی
دقیقا همه اینو بهم میگن که خدا روشا رو برای تنبیهت فرستاده
تا دلت بخواد پاره و تا کرده ولی دیگه چاره چیه یا باید زیبایی رو داشته باشیم یا یاد گیری بچه هامون که من دومی رو فعلا ترجیح دادم
مامان ایسان
18 تیر 92 18:01
ببخشید فراموش کرده بودم شماره بنگاه برات بذارم امیدوارم اینا به دردت بخوره
65521663
65525230
65513914
بازم اگه کمک دیگه ای ازم بر میاد بگو حتما
هنوز منتظر اون عکسایه روشا جان هستما


وای مرسی عزیزم خیلی لطف کردی
به روی چشم ولی کجا بفرستم
مامان سانلی
19 تیر 92 2:22
دندون جدید مبارک...18 ماهگیت مبارک عزیز دلم...واقعا همینطوره که شما میگی در یک چشم بهم زدن دیدم سانلی 4 ساله شده...به سرعت نور...

قربون شیطنتهات عزیز دلم...چقدر با مزه از تخت میره بالا ...بلا خانوم
میبوسمت عزیزم


ممنون . واقعا خیلی زود به زود بزرگ میشن در همون چشم به هم زدن
سمان مامان آرشیدا
23 تیر 92 3:54
دندون جدید مبارک دخمل طلا.
خیلی خوبه که میخواد خودش غذا بخوره. من آرزومه.
عکساش خیلی بامزه شدن. قربون شیطنتهاش برم من.




مرس سمانه جون . عجله نکن تا چند ماه دیگه به آرزوت میرسی.
دیگه چند وقت دیگه نی نی دختر خالم هم بدنیا بیاد وقتی میاید پیش مامانت دیگه آرشیدا جون تنها نیست و جای خالی باباش رو کمتر احساس میکنه.
خدا نکنه
نرگس مامان باران قلنبه
24 تیر 92 20:02
دندونای خوشملت مبارک
هههههههههه کلی خندیدم وقتی زاویه رو خوندم خیلی باحال نوشتی
خدا رو شکر تمیز میخوره عینه دخملی من خونه ما هم مثل خونه شما ماهی ی بار جارو برقی کشیده میشه به لطف نی نی های تمیزمون
خیلی خوبه کارتهارو تمرین میکنی منم باید بخرم
ماشالا به روشا جون دیگه حسابی حرف زدن به زبون خودش یاد گرفته


ممنون نرگس جون
دیگه شرمنده دیگه مجبور بودیم این مدلی عکس بزاریم
ماهی یکبار نرگس جون روزی ده بار شارژ جا رو شارژی تموم میکنم هفته ایی یکبار هم جاروبرقی میکشم روزی دو بار روکش فرش رو تمیز میکنم ماهی یکبار روکش مبل میشورم روزی یکبار آثار باقی مونده غذای روشا رو از در و دیوار و میز و سرامیک پاک میکنم.
آره خوبه بخر الان که تخفیف ماه رمضان گذاشتن ارزون تر شده دو زبانه هم شده .
مامان آوا
15 مرداد 92 15:31
ماشاالله دختر نازی داری خدا نگهش داره


ممنون عزیزم