روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

یک روز آموزش با روشا

1392/5/10 2:27
477 بازدید
اشتراک گذاری

روشای عزیزم این روزها بیشتر از اینکه من اصرار به دادن آموزش به شما بکنم خودت تمایل داری و دائم فلش کارت ها  یا مکعب ها  یا  اسباب بازی های آموزشی و کتاب های آموزشی که چه قبل از به دنیا اومدنت خریدم و چه بعد از اون رو میاری و میگی که بخونم و یا باهات کار کنم . موقعی که تو دل مامانی بودی و من کلاسهای مراقبت های بارداری خانم دکتر روستا رو میرفتم توی کلاس بهمون گفته بودن سعی کنید توی اتاق بچه ها از همه رنگ استفاده کنید و نگید که دهاتی میشه یا زشت میشه و از همه حیوونها براشون اسباب بازی بخرید و هیچ موقع براشون رباط یا آدم آهنی نخرید که بچه ها منفعل و تنبل میشن و همیشه سعی کنید لگو یا بازی های ساختنی بخرید و سعی کنید برید توی باغ میوه و میوه ها رو به صورت طبیعی بهشون یاد بدید یا ببرید کارخونه بستنی سازی تا با روند تولید یک بستنی آشنا بشن و ... .

 در مورد رنگ اتاقت که نتونستم با خودم کنار بیام و رنگی رنگیش کنم ولی در مورد خرید اسباب بازی هر چیزی که برات میخریدم یه جوری جنبه آموزشی داشت هیچ عروسک بی مصرفی که فقط صرفا برای دکور باشه نخریدم و سعی کردم از حیوونها توی اتاقت یه چیزی باشه مثلا سطل زباله اتاقت گوسفند  و ساعتت خرگوشه  و...

سعی میکنم توی خونه هر میوه ایی که بهت میدم اسمش رو بگم و بزارم بو کنی و لمسش کنی ولی چون موز رو خیلی دوست داری و جزء میوه روزانت هست کاملا یاد گرفتی تا عکسش رو میبینی میگی مو و تا عکس پرتقال رو میبینی میگی پورتا پورتا و منم غش میکنم برای پورتا پورتا گفتنت و وقتی مسواک رو نشون میدم و میگم روشا باهاش چی کار میکنیم انگشتت رو میکشی روی دندونات به معنی مسواک زدن و وقتی کفش یا به قول خودت دَ بش رو نشونت میدم دستت رو به معنی کفش پوشیدن میزاری روی پاهات و و قتی چتر رو نشون میدم دستت رو میگیری بالای سرت یعنی چتر گرفتم

خلاصه تمام تلاشهای من و بابا برای تربیت یه دختر باهوش و عاقل کم کم داره نتیجه میده و بعضی وقتها کارهایی میکنی و حرفهایی میزنی که متوجه میشم کاملا در آموزشت موفق بودیم .

از این عروسکهای تولو که خیلی خوب هستن چند تا حیوونش رو موقی که هنوز توی دل مامانی بودی برات خریدم

مکعبات که خیلی خوب هستن رو زن عمو الهام برای جشن دندونیت خرید .خیلی دوستشون داری

عاشق این قیافتم موقعی که میزنی مکعب ها رو میریزیقلب

فدای اون لب و لوچت که وقتی محو کاری میشی اینجوری میشهقلب

حلقه هات رو هم پارسال از شهر کتاب برات خریدم خیلی باهاشون بازی میکنی و دوستشون داری تقریبا رنگهاشو یاد گرفتی و به ترتیب میزاری

حالا یه ژست برای مامان بگیر تا خستگیش در برهلبخندقلب

عاشقتم یدونه باهوش من

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

ونوسی
10 مرداد 92 12:51
ای جووونم چه با جدیت مکعبا رو داره رو هم میچینههه
واسه روشای باهوش و با استعداد
موفق باشی مامان مهربون


برای دوست جدید و عزیزمون
الهام مامان یسنا
10 مرداد 92 13:26
افرین روشا عزیز و باهوش.
اتفاقا یسنا هم کیف میکنه وقتی مکعب ها میزنه میریزه.



برای یسنا تپلی و مامان گلش
نرگس مامان باران قلنبه
11 مرداد 92 14:04
الهیییییییییییی قربون اون ژست گرفتنت برم من
رنگ قرمز ماشالا خیلی بهش میاد
الهی من فدای اون پورتا پورتا گفتنت بشم


خدا نکنه عزیزم. مرسی .
بابای روشا
11 مرداد 92 17:33
خداوند نگهدارش باشه این روشای خوشگل رو خیلی پیشرفت کرده و فکر میکنم مدیون خانه دار بودن مامان مهربونشه روشای ما دو ماه کوچیکتره و تو حرف زدن خیلی از روشا یه دونه عقب تره اما ما هم تمام سعیمون رو کردیم که اسباب بازی هاش بیشتر آموزشی باشه
آیا شما از سی دی های آموزشی هم برای روشا خانوم استفاده میکنید؟


ممنون . بله من از زمان بدنیا اومدن روشا شغل شریف مادری و خانه داری رو انتخاب کردم و تقریبا زمان زیادی بیکار هستم و میتونم بیشتر با روشا سر و کله بزنم. فقط یک سی دی آموزشی میوه ها و حیوانات براش خریدم که استفاده ایی هم ازش نمیکنم بیشتر از کتاب و اسباب بازی استفاده میکنم.
ونوسی
11 مرداد 92 18:22
مرسی عزیزم البته من خیلی هم جدید نیستم خیلی وقته اینجا رو می خونم تازه از خودم رو نمایی کردم


ممنون که از خودتون برامون یادگاری گذاشتین