روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

یدونه یک و نیم ساله شد

1392/5/14 18:29
563 بازدید
اشتراک گذاری

وای که باورم نمیشه روزشمار بالای وبلاگت داره 18 ماهگیت رو نشون میده هنوز برام همون قدر فسقلی هستی و کوچیک که 14 بهمن 90 بودی  و الان به این حرف میرسم که همیشه میگن بچه ها 100 سالشون هم که بشه باز برای پدر و مادرشون بچن .

 با پایان 18 ماهگی دخترم وارد مرحله جدید و دشواری از زندگیش میشه که اونم...

 

مامان بدو جیش دارم                   فوری خیلی کارم

لگن بیار زود برام                      تا خیس نشه شلوارم

از قبل برای گرفتنت از پوشک در این روز برنامه ریزی کرده بودم و دوست داشتم مثل تنها خوابیدنت توی اتاق خودت که دقیقا از شب تولدت بود ، گود بای پارتی پوشکتنیشخند هم همزمان با 18 ماهگیت باشه بای بایبرای همین چند روز پیش با بابا رفتیم خیابون بهار و برات توالت خریدم که از قبل مامان جون کلی بهم سفارش کرده بود محکم باشه که بچه میره روش  نشکنه ، زیرش لیز نباشه بچه میشینه روش سر بخوره . خلاصه گشتم و برات توالتی خریدم که تقریبا همه این شرایط رو داشته باشه هم توالت باشه و هم چهارپایه که بری روش بایستی و دستهاتو بشوری . شورت های آموزشی هم که از پارسال برات خریده بودم  و اوردم دم دست . اولش از این کار کلی لذت بردی و میخندیدی ولی بعد از چند بار پشت سر هم رفتن دستشویی دیگه برات تکراری شد و دیگه روی صندلی نمینشستی تا الان که رو سفیدم نکردی و هر بار بردمت دستشویی قبلش کارت رو کرده بودی یکی از دغدغه هام همیشه از جیش گرفتنت بود خدا کنه زودتر یاد بگیری چون خیلی تحمل کثیف شدن خونه و فرش رو ندارم. کلی در این رابطه مقاله خوندم امیدوارم با پیاده کردنش زودتر این قضیه هم تموم بشه و من یه نفس راحت بکشم .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان دینا
14 مرداد 92 16:31
منم همین مشکلو با دینا دارم.اصلا نمیتونم بدون پوشک نگهش دارم.میترسم خونه رو کثیف کنه.


منم فقط نگران کثیفی فرش هستم . فعلا با پوشک توی خونه میچرخونمش ولی هر نیم ساعت یکبار میبرمش دستشویی و اونم شرمندم نمیکنه وقتی برگشتیم توی پوشکش جیش میکنه فکر کنم از بس دست و پام رو به آب میزنم و همش دارم توی دستشویی پاهای خودمو و روشا رو میشورم ارتروزم بگیرم.
منا مامان سودا
14 مرداد 92 17:58
سلام اميدوارم حالت خوب باشه همينطور دختر كوچولومون
آتنا جون اگه موافق شدي حتمي بيا بنويس چون منم ميخوام شروع كنم ولي خيلي ها بهم گفتن از پايان 2 سال و 2 ماه بهترين موقع هستش
از طرف من دخترمون رو ببوس


کتاب ریحانه بهشتی و مادر کافی و همه دکتر ها و روانشناسها میگن 2 سالگی به بعد تازه شروع کنید از جیش بگیرید و بعد از اون هم از شیر و این دو تا کار رو هم زمان انجام ندید چون بچه ها پرخاشگر میشن اگر دیدید آمادگی ندارن و خیلی مقاومت میکنن کمی عقب بندازید و تا 35 ماهگی برای دختر اگر نتونه کنترل ادرار و مدفوع داشته باشه ایرادی نداره.حتما اگر موفق بودم مینویسم
الهام مامان یسنا
14 مرداد 92 18:28
18 هاگی مبارک روشای عزیز.
آتنا جون واکسن روشا رو زدید؟ تب نکرد؟
آتنا جون آفرین به پشتکارت زود نیست یه خرده؟
یسنا که اصلا وقتی بازش میکنم میبرمش دستشویی همکاری نمیکنه یه آزمایش ادرار داشت برای چکاب یکسالگی یه هفته من تلاش کردم آخر هم نتونستم به اندازه حد نصاب آزمایش ازش ادرار بگیرم.
امیدوارم موفق باشی و بزودی خبر جدایی از پوشک روشا رو بخونیم.


نه عزیزم نزدیم گذاشتم هفته دیگه که وقت چکاب 18 ماهگی داره بریم بزنیم که اگر مشکلی خدای نکرده پیش اومد دیگه معطل وقت دکتر نشیم . به نظر خودم هم زوده چون همه روانشسناسها میگن تا 35 ماهگی ایرادی نداره ولی اوالا خودش این روزها خیلی اذیت میکنه و دیگه نمیزاره پوشک تنش باشه هم انقدر دور و بری ها میگن از جیش بگیر خواستم یه امتحانی بکنم اگر نشد میزارم بعد از دو سالگی . ممنون عزیزم ان شا الله
مامان بنيتا
15 مرداد 92 23:48
18 ماهگيت مبارك عروسك ناز
آتنا جون ماشالا چه زرنگي موفق شدي بگو منم خيلي دوست دارم بنيتا رو از پوشك بگيرم ولي ميخوام تا عيد صبر كنم


ممنون.
بازم ممنون. فعلا که با پوشک توی خونه میگرده ولی نیم ساعت به نیم ساعت میبرم توالت و هیچ کاری نمیکنه اگر ببینم هنوز براش زوده و قدرت نگهداری دستشویی را تا دم توالت نداره میزارم منم برای عید به بعد
سمان مامان آرشیدا
16 مرداد 92 1:20
18 ماهگیت مبارک روشا یدونه.

مامانی یکم زوده واسه از پوشک گرفتن. زیاد خوش بین نباش به موفقیت.

ولی چه ناز نشسته رو صندلیش و چه با حال دستاشو میشوره. میخوام قورتش بدمممممم

ایشاللا که بتونه یاد بگیره هر چه زودتر.




والا دور و بریا که از یکسالگی که روشا یاد گرفته بگه جیش دیگه گفتن میتونی از جیش بگیری حالا من تا الانم صبر کردم . یک هفته تا دو هفته امتحان میکنم نشد تا بعد از عید که دوباره هوا خوب بشه پوشکش میکنم


سمان مامان آرشیدا
17 مرداد 92 15:04
گفتن جیش با اینکه بتونه کنترلش کنه خیلی فرق داره. آرشیدا هم میگه جیش ولی زمانی که داره جیش میکنه.

ولی لینکه بتونه کنترلش کنه و قبل از اون اطلاع بده یه چیز دیگس و حالا حالاها زمان مبیبره.

ولی خوبه که یه امتحانی میکنی. موفق باشی.




بله دقیقا همینطوره منم از زمانی که روشا گفت جیش همه میگفتن خب دیگه میتونی از جیش بگیری میگفتم بابا از جیش گفتن تا کنترلش کلی زمان میبره خلاصهههههههههههههههه

مرسی