روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

عکس عکس عکس

1392/5/23 15:28
472 بازدید
اشتراک گذاری

چند روز پیش عمه حمیده زنگ زد و گفت به روشا بگو برام یه نقاشی بکشه میخوام یادگاری نگه دارم . روشا هم امروز صبح مشغول شد تا یه نقاشی خوشگل برای عمش بکشه.

گفتم روشا دست و پاهات رو بزار روی کاغذ که عکسشو بکشم که وقتی بزرگ شدی ببینی چه گده کوچولو بودیقلب

در نهایت رونمایی از اثر هنری روشا یدونهتشویق

عمه این بار توی عالم فامیلی سفارش مجانی قبول کردما از دفعه بعد خرج دارهنیشخند

دخترم با نی نی محبوبش داره میره ددر

همش میومدی جلوی دوربین گفتم روشا برو عقب عقب عقب تو هم انقدر رفتی که سرت خورد به دیوار الهی بمیرم برات . ولی خیلی خندیدمخنده 

روشا یدونه، ماهی یدونه میشه

جدیدا پاتو زیاد توی کفش بزرگتر ها میکنی اصلا دیگه اجازه ندارم سندل روفرشی خودمو بپوشم چون با جیغ از پام درمیاری اگر کفشمون هم دم دست باشه روی فرش باهاش یه دوری میزنی. این عکست هم مربوط  به چند روز پیش میشه که کفش بابا محمد رو پوشیده بودی

این عکست دقیقا مربوط میشه به 9 ماهگیت که تولد ماه تیسا بود . برای این میگم دقیقا که چون هردوتون روز تولدتون چهاردهمه ولی ماه تیسا 14 آبان 88 و شما 14 بهمن 90 . از مدل لبهای هردوتون خیلی خوشم اومد.

هفته پیش مامان باران قلنبه لواشک درست کرده بود منم خیلی هوس کردم . رفتم سراغ فریزر و دو بسته آلبالو یخ زده و چند تا آلو سیاه برداشتم و شروع کردم به درست کردن لواشک . بدک نشد مهم اینه که دخترم خیلی دوست داشت و با لذت میخورد.

لپ های باد کردتو قربون که مثل خودم عاشق لواشکیخوشمزه

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

ندا
23 مرداد 92 22:30
سلام ممنون از اینکه شماره دکتر مهدوی را دادی



عکسی که رو وبلاگ از روشا خانوم گذاشتی خیلی قشنگه به نظر نمیاد ژست باشه و بیشتر بنظر میاد که خودش بطور طبیعی این کار رو انجام داده.



یه سوالی داشتم. شما واسه فرنی از شیر خشک استفاده میکردین؟ (تو وبلاگتون دیدم که نوشته بودید شیر خشک میدادین).



راستش من پسرم به شیر گاو حساسه و دکتر آپتیمال رو واسه تهیه فرنی اش داده . ولی رو شیر خشکا نوشته برای اینکه خواص شیر حفظ بشه دماش را در حد دمای بدن پایین بیارین بعد شیر را اضافه کنین. حالا من شیر خشک را واسه تهیه فرنی بجوشونم که تمام خواصش از بین میره؟ راستش حوصله اینکه به دکترش زنگ بزنم و از منشی بد اخلاقش بخوام این چیزا رو بپرسم ندارم.

بازم ممنون که تجربه ات را در اختیارم میذاری.




خواهش میکنم عزیزم کمتر کاری بود که برای شما دوست عزیزم میتونستم انجام بدم .

بله ژست یهویی بود که خودش گرفت .

نه من با آب درست میکردم و شیر خشک یا شیر گاو نمیریختم چون روشا هم به پروتئین گاوی حساسیت داشت البته خیلی هم حریره و فرنی دوست نداشت منم زیاد براش درست نکردم بیشتر کورن فلکس رو با آب یا سیب یا موز له شده بهش میدم و شیر و گوشت گاو و کره وپنیر و ماست و بستنی هم ندادم تا الان که شروع کردم بهش دارم میدم و خدا رو شکر دیگه ترش نمیکنه و اسهال هم پیدا نکرده میتونی صبحانه تخم مرغ یا کره و مربا با نون سنگک یا پنیر و گردو یا سیب زمینی به صورت پوره که با کره و هویج و کدو درست میکنن بهش بدی کمی هم زرد چوبه و نمک هم بزن خیلی مقوی و خوبه من به روشا نودلیت و سمنو هم میدم که همش هم مقویه هم خیلی سیرشون میکنه و اکثر بچه ها هم دوست دارنمن به عنوان میان وعده کدوی سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده هم میدم روزی یدونه خرما هم براشون مفیده اگر 3 سال اول زندگیشون تغذیشون درست باشه استخوان بندی و قد و وزن خوبی خواهند داشت من تا 14 ماهگی روشا یک قطره آب نجوشیده هم بهش ندادم الان دیگه داره آب شیر و یخچال رو میخورهو هر روز میان وعده و 3 وعده غذای اصلی و میوه رو داره یک وعده از غذای اصلیش حتما غذای مخصوص خودشه که یا گوشت بلدرچینه یا ماهیچه یا گردن یا پای مرغ با کلی مخلفات و سبزیجات و آرد همه حبوبات درست میشه

مامان روشا
24 مرداد 92 0:02
سلام من هم برای روشا مداد رنگی گرفتم اما هنوز خیلی علاقه به نقاشی یا همون خطخطی نداره ناز چقدر این ماهی کوچولو پاش رو هم که تو کفش بزرگترا میکنه


روشا تقریبا 4 یا 5 ماهه که علاقه داره براش وایت برد هم خریدم ولی با کنترل میدم بهش چون میترسم روی مبل و دیوار بکشه که دیگه نمیشه کاریش کرد رنگ انگشتی هاشم که پای ثابت حموم رفتنشه و موقع آب باسی باهاشون حسابی روی در و دیوار حموم نقاشی میکشه . مداد رنگی هاشم دوست داره فقط بریزه توی ظرفش و بعد در بیاره . ان شا الله روشای شما هم این مراحل رو بزودی خواهد داشت
مامان بنيتا
24 مرداد 92 10:47
واي خدا چي بگم با اين عكساي ناز

نوش جونت لواشك خوشمزه ماماني






مرسی خاله جون . شما هم بفرمایید بازم هستا

مامان روشا
25 مرداد 92 2:28
مرسی از راهنماییتون درباره مداد رنگی ها حتمن رنگ انگشتی براش میخرم دو هفته دیگه نمایشگاه کودکه باید بریم ببینیم چی پیدا میکنیم
من فکر میکردم مامان آیسان جون دختر خوشگلش رو میبره کلاس خلاقیت از ایشون راهنمایی خواستم اما گفتند که شما روشا جون یه دونه رو میبرید کلاس و ظاهرن اینطور که ایشون گفتند خانه کودک اردیبهشت میبرید آیا راضی هستید براش مفید بوده یا تو خونه کار کنیم براش بهتره هر چند کارمندم و بعد از ظهر میام خونه
بسیار ممنونم

من روشا رو دقیقا یک هفته مونده بود که یکساله بشه بردم و خیلی زود بود یک ترم بردم دیدیم زیاد توجهی نمیکنه نبردم به نظرم الان وقتشه که ببرم چون تشنه یادگیریه وقتی اسباب بازی هاشو میارم دوست داره همش روی هم بزارم تا بریزه یا رنگهاشو باهاش کارکنم وقتی شعر میخونم خیلی علاقه نشون میده اون موقع فقط از محیط خونه دراومده بود رفته بود جایی که وسایل بازی داشت برای همین فقط سرسره و تاب سواری میکرد ولی توی کلاس هم زیاد کاری ندارن بچه حتما بشینه و گوش بده یا تاکید نمیکنن که حتما چیزی یاد بگیره . شعر و بازی رو انجام میدن بچه حالا دوست داره یادبگیره دوست نداره نگیره دوست داره بشینه گوش بده دوست نداره گوش نده و در ضمن هر روز بازی و شعر های تکراری انجام میدن و چیز جدیدی نیست فقط به درد مادرها میخوره که یاد بگیرن و بعد بیان خونه با بچه تمرین کنن و یه نکنه دیگه اینکه باید حتما خودتون باشید یا خاله یا عمه یا هرخانومه دیگه ایی تنها نمیزارن

مامان روشا
25 مرداد 92 13:20
خیلی خیلی از راهنمایی شما ممنونم امیدوارم روشا جون (روشا یه دونه) همینطور با کمک شما تو تمام مراحل زندگی پیش رفت کنه
شاد و شلامت باشید


ممنون مامانی عزیز.من هم برای شما و روشا جون و بابایی روشا آرزوی موفقیت و سلامتی و شادی میکنم.
محبوبه مامان الینا
26 مرداد 92 7:37
ای جان ممنون که اثر هنری رو واسه ما هم رونمایی کردی دوستم اینجور که بوش میاد واسه سریهای بعد باید بیایم نمایشگاه آثار نقاش کوچولو رو ببینیم


خواهش میکنم دیگه کاری بود که از دستم برمیومد دیگه
بله منتظر دیدار شما در نمایشگاه نقاشی روشا یدونه هستیم به زودی زود
ندا
26 مرداد 92 12:42
lمرسی از توضیحات خوبت
ممنونم


خواهش میکنم عزیزم