روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 17 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

14 ماهگی به روایت بی بی سنتر

1392/1/26 15:33
335 بازدید
اشتراک گذاری

 

امروز بابايي ترجمه چيزي رو که بي بي سنتر براي 14 ماهگيت برامون فرستاده بود رو ايميل کرد

  و  خلاصش اين بود كه

  اگر كاري كرد مثل باز كردن در ب يخچال – كابينت – برداشتن بورس

 بايد تشويق كنيم و به دخترمون بخنديم و بغلش كنيم

 تا اعتماد به نفسش زياد بشه

 شايد يك كابينت خالي بايد بهش بديم تا همش درش رو باز و بسته كنه

 نبايد از اين رفتارش ناراحت بشيم و به اون سخت بگيريم

 

برام جالب بود که شما از قبل از 14 ماهگي داشتي اين کارها رو ميکردي و من کلي عصباني بودم توي خونه خودمون اگر اين کار رو بکني اشکال نداره ولي خونه مردم از اينکه بگن بچش پيش فعاله ، شيطونه ، بچه ما اصلا دست به چيزي نميزد فقط با اسباب بازيش بازي ميکرد، و خيلي چيزها که چه توي صورتم ميگن و چه چيزها که پشت سرم ميگن و ميشنوم، ناراحت ميشم . دوشنبه با مربيتون هم صحبت کردم و گفتم به هر چيزي که ميگيم دست نزن بدتر لج ميکنه و دست ميزنه و مربيت گفت اشتباه نکنيد و اسمش رو لج بازي نزاريد بچه تا 2 سالگي ميخواد مني يتِشو ثابت کنه و بگه به هر چيزي که شما ميتونيد دست بزنيد من هم دست ميزنم و کمکش کنيد با حضور شما با قيچي چيزي رو برش بزنه و با چاقو چيزي رو تکه کنه چون اون هميشه اين سوال رو پيش خودش داره که چرا مامان با اين چيزها بازي ميکنه و من نميتونم و به محض غفلت شما دست به اون وسيله ها ميزنه سعي کنيد روي يک زير انداز اين کار رو بکنيد و بگيد اگر از اين زير انداز خارج بشي ديگه نميتوني دست به اين وسيله ها بزني و اين باعث ميشه هر جا که اين ابزار رو ديد دست بهشون نزنه و من گفتم روشا خيلي به کفشها دست ميزنه و وقتي ميخوام ازش بگيرم فوري ميکنه تو دهنش و ميدونه دقيقا از اين کار بدم مياد وقتي کفش رو بر ميرداره مياره نشونم ميده ،گفت بهترين کار اينه که با همديگه کفش رو برداريد و ببريد بزاريد تو جا کفشي تا هم احساس استقلال کنه و هم اعتماد به نفسش بيشتر بشه که تونسه کاري بکنه. البته بعضي وقتها اين کار رو ميکنيم که چيزي رو بر ميداري ميگم روشا بيا با هم ببريم بزاريم سر جاش ولي خوب هميشه با اين همه کار رو مشغله که شما برام درست کردي و کارهاي خونه واقعا وقت و حوصلش رو ندارم . ولي وقتي پيش خودم فکر ميکنم چه قدر اين کارها تو رشد خوب تو تاثير مثبت داره کمي حوصلشو پيدا ميکنم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

آناهیتا مامانیه آرمیتا
21 فروردین 92 15:58
مرسی آتناجون خیلی مفیدبودوکلی دلم رفت که چقدردادوبیدادکردم سراین چیزابه جای راه اومدن باکنجکاویهاش
به هرحال سعی میکنم این توصیه هارو حتمابه کاربگیرم .
روشاجونموببوس.
خصوصی داری عزیزم


خوب ما هم گناهی نداریم همه چیز رو که نمیدونیم .
چیزی ندیدم عزیزم
atefeh
21 فروردین 92 20:36
اینا تو ایران پیدا نمیشه مال یه سایت امریکایی هستش ولی تو تریه هست تو سایت های ترکیه هم فروشی کردن
مامان ساجده
23 فروردین 92 11:26
سلام عزیزم متین تو جشنواره آتلیه سها شرکت کرده اگه لطف کنید و به وبش بیاید و به آدرسی که هست برید و بهش رای بدید ممنون میشم در ضمن اگه به کوچولوی دیگه ای رای داده باشید بازم میتونید رای بدید
مریم مامان سلما
23 فروردین 92 17:30
عزیزم فقط میتونم بگم خدا به ما مامانا صبر بده


واقعا. اونم از نوع ایوبش
پگاه مامان آرتین
25 فروردین 92 16:38
عزیزم من عاشق رنگ چشمای روشام که خیلی شبیه آرتینه.گلم آدرس نی نی سنترو تو وب آرتین بهم می دی خیلی خوشم اومد ازنظراتش.ببوسش وبچلونش
الهام مامان آوینا
25 فروردین 92 18:30
ممنونم اتنا جوووووووووووون.... با مطلبی که گذاشتی واقعا تو میزان حوصله و صبرم تاثیر گذاشتی... اخ که دیگه کلافه شدم از اینکه اوینا روزی ده بار در کابینت های ک پودر ژله ها توش را باز می کنه و همه را میریزه بیرون و دوباره از سر نو... امروز که واقعا یه روز کلافه کننده بود فکر کن از صبح که بیدار شده نخوابیده بود تا الان ساعت 6 غروب...


منم خیلی خسته میشم دائم روشا میریزه من جم میکنم ولی تو بچه های فامیل و دوستام هم که نگاه میکنم میبینم همه این کار رو میکنن ولی بعد از مدتی مادرها یادشون میره که بچه خودشون هم این کار رو میکرده بعد تا بچه ایی رو میبینن شیطونه میگن وا بچه ما اینجوری نبود. بیشتر این حرفها منو اذیت میکنه و باعث میشه از دست روشا عصبانی بشم
سمانه مامان آرشیدا
29 فروردین 92 4:24
مطلب خیلی خوبی بود.
استفاده کردم.
ولی به قول شما منم تو خونه خودمون میذارم خیلی کارا بکنه و همه جا رو زیر و رو کنه ولی وقتی جایی میریم که نمیشه.
اینم معضلیه. بعدا تو بیرون نمیشه محدودشون کرد. من که هر چقدر بگم دست نزن به چیزی آرشیدا کار خودش رو میکنه.


نمیدونم چی کار باید کرد از یه طرف همه میگن بچه های باهوش کنجکاوی میکنن و دوست دارن از همه چیز سر در بیارن و من خوشحالم که روشا باهوشه از یه طرف ناراحتم که خونه مردم خراب و کثیف بشه