روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 17 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

تکنيک هاي خانگي براي درمان تب

1392/2/27 15:32
727 بازدید
اشتراک گذاری

تب واکنش طبيعي بدن در برابر حمله ارگانيسم هاي مهاجم و بيگانه و عوامل عفونت زا است که به ويژه در کودکان مي تواند خطرناک باشد و در موارد شديد حتما بايد تحت درمان دارويي قرار گيرد.

در موارد تب بالا مراجعه به پزشک و درمان دارويي ضروري است اما اگر تب خفيف باشد مي توان با روش هاي طبيعي و بدون نياز به دارو آن را پايين آورد. چند راهکار خانگي و طبيعي براي پايين آوردن تب به شرح زير است:

1. حمام آب ولرم

حمام کردن کودک تب دار با آب دماي معمولي و خنک به سيستم ايمني بدن کودک شوک وارد مي کند اما حمام با آب ولرم مي تواند تب را پايين بياورد و کودک را تسکين دهد چون بين دماي بيرون و دماي بدن کودک تعادل برقرار مي کند در نتيجه به کاهش تب و علائم آن کمک مي کند.

2. استفاده از سرکه سيب

در اين روش مي توانيد دستمال تميزي را در سرکه سيب خيس کنيد و آن را روي پيشاني يا معده کودک بگذاريد. همچنين اگر به آب داخل وان که براي حمام کردن کودک خود آماده کرده ايد مقداري سرکه سيب بيافزاييد و کودک را در اين محلول بشوييد، به پايين آمدن تب او کمک مي کند. به علاوه اگر معده کودکتان مي تواند اين مايع خوراکي را تحمل کند مقدار اندکي از آن را به اندازه قاشق چايخوري به او بخورانيد تا به پايين آوردن تب او کمک کند.

3. جوراب هاي آغشته به آب ليموترش

در اين روش نيز توصيه مي شود که جوراب هاي کودک خود را در محلول آب ليموترش تازه و آب ولرم خيس کنيد و به او بپوشانيد. اين کار تب را کاهش مي دهد و کودک را آرام مي کند. همچنين اين کار را مي توانيد با يک دستمال تميز نيز انجام دهيد و آن را روي پاهاي کودک بگذاريد تا تب او پايين بيايد.

4. پارچه آغشته به سفيده تخم مرغ

حوله يا پارچه تميزي را به سفيده تخم مرغ و ترجيحا سفيده تخم مرغ ارگانيک آغشته کرده و آن را روي پاهاي کودک خود قرار دهيد تا سفيده کاملا خشک شود. براي کودکان، دو تا سه سفيده تخم مرغ کافي است اما براي فرد بزرگسال مي توانيد تا پنج عدد سفيده نيز استفاده کنيد. سفيده هاي تخم مرغ حرارت اضافي بدن را از پاها خارج مي کنند و دماي بدن را پايين مي آورند. اگر فرد مبتلا به تب به تخم مرغ آلرژي دارد مي توانيد از ورقه هاي سيب زميني استفاده کرده و آنها را روي پاهاي بيمار بگذاريد تا به افت دماي بدن کمک کند.

5. خمير سير

سير واقعا دارويي شفابخش است و خاصيت ضدقارچي، ضدويروسي و آنتي باکتريال دارد و مي تواند به کاهش تب کمک کند. سير را بکوبيد و آن را با روغن نارگيل يا روغن زيتون مخلوط کنيد تا به خميري نرم تبديل شود. سپس اين خمير را روي پاهاي کودک بگذاريد. توجه کنيد که روي برخي از قسمت هاي پاها بايد براي خروج حرارت از بدن باز بماند.

 

این مطلب از یک سایت خوب که عضوش هستم امروز برام ایمیل شد و فکر کردم در اختیار گذاشتنش تو وبلاگ یدونم برای مامانا در مواقع تب نی نی نی ها مفید باشه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامانی آدرین
28 اردیبهشت 92 11:44
...´´´´´´´´´´´,;****,´´´´ ´´´´´´´´´´´´,*¨¨,“¨¨*,´´´ ´´´´´´´´´´´,**¨¨¨@“;“;;-… ´´´´´´´´´-,¨**¨¨¨¨“)““-““““ ´´´´´´´´//,***¨¨¨¨* ´´´´´´´(,(**/*“¨““¨¨* ´´´´´´((,*/*;*)¨¨¨¨* ´´´´´((,**)*/**/¨¨¨”¨* ´´´´,(,****.*¨¨¨¨¨¨* ´´´((,*****)¨¨¨¨¨¨¨* ´´,(,***/*)¨*¨¨¨¨,¨* ´´,***/*)¨*¨¨,¨* ´)*/*)*)*¨¨* /**)**¨¨“\\)\\) */*¨¨¨¨,...)!))!).....,( “,¨¨¨¨_)--“--“------/_.
1231
28 اردیبهشت 92 12:59
1231


??????????????????