روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

هفته دوم از ماه 16

1392/3/27 15:30
389 بازدید
اشتراک گذاری

دفعه پیش ایمیل بی بی سنتر رو خودم ترجمه کردم و برات گذاشتم ولی تا قبل از این بابایی ترجمه شده برام می فرستاد ظاهرا خوب ترجمه کردم چون بابایی بد عادت شد اینبار هم ترجمه نشده برام فرستاد منم اینجوری متوجه شدم که

کودک شما در حال یادگیری چگونگی به دست آوردن یک خنده از شما و آنچه که مخالفت شما را به  ارمغان می آورد است . او  درست یا نادرست را از رفتار شما میآموزد مانند (چیدن چند یا یک اسباب بازی و قرار دادن آن در جعبه اسباب بازی) تشویق و اخم مانند (پرتاب اسباب بازی در سراسر اتاق). و فراموش نکنید که او به تماشای آنچه که شما انجام میدهید نشسته است کودک شما می آموزد که چگونه رفتار کند با تقلید از رفتار نزدیکان خود.

واقعا درستهتشویق چون چند وقتی میشه که مثل طوطی همه کارها و رفتارهای ما رو انجام میدی قبلا باید به زور میگفتم روشا اینو بگو روشا اونو بگو و اگر شما تمایل داشتی میگفتی و ما هم بال درمیوردیم ولی تازگی ها تمام حرکات من رو زیر نظر داری و به موقعش انجام میدی مثل اینکه با جارو شارژی کجا ها رو جارو میکنم با دستمال کجا ها رو تمیز میکنم هر وسیله رو کجا میزارم جای لباسها و کفشها کجاست حتی جای اسباب بازی های خودت و جای نون و میوه رو خوب بلدی وقتی میخوای یخچال رو نشون میدی جای قاشق خودت رو توی کشو میدونی وقتی میخوای میری میزنی به کشوی کابینت و خیلی کارهای دیگه که وقتی انجامشون میدی من و بابا تعجبو کمی هم متفکر که باید خیلی مواظب رفتار و حرف زدن هامون باشیم هر چیزی رو هم که میگیم مثل طوطی با زبون خودت تکرار میکنی مثل آبی که میگی آبو و نارنجی که میگی نانی حالا اینا چیزهایی که تقریبا متوجه میشم چی میگی خیلی چیزها رو که اصلا واضح نمیگی و بابا همش ازم میپرسه چی میگه چی میخواد و وقتی میگم نمیدونم منم مثل تو بابا میگه از صبح باهمید تو مادری حس مادریت بهت میگه چی میگهتعجب والا مامانی منم همینجوری میشم وقتی بابایی اینو میگه

نمیدونم از کی یاد گرفتی تا یه خرابکاری میکنی یا کار اشتباهی میکنی دستتو میزنی به صورتت و چشمای خوشگلت رو هم گرد میکنی و میگی وا !!!! ( این یه کارت رو ما از تو تقلید میکنیم و انجاش میدیم)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

الهام مامان یسنا
27 خرداد 92 18:32
قربون ژستت و چشم های گردت برم روشا جونم. عکسش خیلی بانمک بود.


خدا نکنه عزیزم مزسی لطف دارید