روشا یدونهروشا یدونه، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

روشا هديه ای از سوی خدا

هفته سوم از ماه 16

1392/3/28 15:30
308 بازدید
اشتراک گذاری

گلم امروز وارد هفته سوم از ماه ١٦ زندگیت شدی و داغ داغ و از تنور دراومده ایمیل بی بی سنتر رو برات میزارم.

کودک نو پا ،استفاده بهتری از حواس پنجگانه خود میکند او به طور ناگهانی ممکن است توقف کند برای گوش دادن به صدای پارس سگ، چمباتمه زدن برای یک نگاه بهتر به مورچه های خزنده در پیاده رو و یا گرفتن لذت از شن و ماسه  از طریق دست خود. هر زمان که می توانید، با کودک نو پا خود  بازی در شن و ماسه را تجربه کنید (یا همکاری در خاکریزی که مورچه هنگام لانه سازی در اطراف لانه خود ایجاد میکند، یا بهم زدن  کرمهای خاکی.

خدا رو شکر بدون اینکه علم این رو داشته باشیم که همه این کارهایی که میکنی طبیعیه و همه بچه ها انجام میدن و تو داری کم کم حواس بچگانت رو به کار میگیری  در آب بازی و خاکبازی باهات همکاری میکنیم البته پای آب بازی کردنت عمه حمیدست که هر موقع میریم خونه بابا جون حسابی باهات آب بازی میکنه.  بارها شده که به صدای بلندی که از دور میشنوی سکوت میکنی و بعد میگی اووه  .

یه تشویق برای مامان و بابای مهربونت که همپای تو بچه میشن و همبازی کودکی تونیشخند

اینم عکسهایی از ماه ١٦ که داری خاکبازی میکنی

جلب توجهت به برگ روی زمین

 

نفس که می‌کشی، آرام می‌شوم      دلت که می‌گیردگریان

آه که می‌کشی، زار می‌زنم؛   لبخند می‌زنی، ذوق می‌کنم ..

ازابتدا
جزئی از همیم؛
درد می‌کشم
به دنیا می‌آیی . .

کودک هستی، هم‌بازی‌ات هستم؛
مدرسه می‌روی، هم‌کلاسی‌ات؛
بزرگ می‌شوی، دوست بی‌کلک...

و بزرگتر که می‌شوی
غریبه می‌شوم ،،گاهی ...

یادت نرود،
من همانم که هم بازی تو بوده‌ام
همانقدر کودک
همانقدر ساده که هرچه گفته‌ای، باور کرده‌ام
من عوض نشده‌ام ... تو بزرگ شده‌ای ...
و هرچه بزرگتر، دورتر
و هنوز لبخند را بر چهره دارم!

من همانم که هستم
بارها چشم گذاشته‌ام و تو قایم شده‌ای
خودم را به ندیدن زده‌ام، تو برده‌ای
و لبخند زده‌ام


حتی وقتی نوبت تو می‌شود بگویی دوستت دارم ،

من میگویم ،، دوستت دارم . .

چه بگویی چه نگویی!

همین بس است
من مادرم ...

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان سانلی
28 خرداد 92 16:33
بوس برای روشای رو به رشد و مامان داناش


ممنونم عزیزم بوس برای شما دوست خوب و سانلی عزیزم]
مامان بنيتا
30 خرداد 92 17:25
خيلي زيبا بود


ممنون